De kop is eraf! - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Stijn - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Stijn - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Stijn

Blijf op de hoogte en volg Stijn

02 Maart 2014 | Litouwen, Kaunas

Labas!

Zo. Twee weken verder en ze zijn omgevlogen. Ook in deze twee weken is ontzettend veel gebeurd.

Afgelopen weekend ben ik meegeweest met Rimantas (mijn mentor) om te helpen op een seminar. De seminar vond plaats vlakbij Kedainiai. Een dorp ongeveer een uur buiten Kaunas. We zaten in het voormalig huis van Milosz, een nobelprijswinnaar voor literatuur. Het huis bevond zich in de Issa Valley, een gebied waar ook één van zijn boeken afspeelt. Ik heb veel de kans gehad om te wandelen en het gebied te bekijken in die twee dagen, wat een heerlijk ontspanning was na een drukke eerste week. Ook zo in de winter is het gebied nog prachtig met heuvels, een kronkelende rivier, zwanen en velden.

Ik heb de afgelopen twee weken ook veel tijd doorgebracht in het Sabonio Centras voor observatie. Voornamelijk op de traininen van Aurimas maar ook bij andere coaches. We hebben veel interessante gesprekken en ik leer van elke minuut dat ik er rondloop.
Aurimas is positief, staat overal voor open en helpt me ontzettend met mijn onderzoek, wat heel fijn is.
Verder is het soms heel raar om zo dicht bij topbasketbal te zijn, wat ik totaal niet gewend ben. Zo vertelde Aurimas me en passent dat hij heel goed bevriend en off season personal trainer is van Linas Kleiza.

Ook heb ik verder geïnformeerd over het Masters Basketball Coaching programma dat ze op LSU hebben in samenwerking met Worcester. Voor ik het wist zat ik aan tafel met de voormalig voorzitter van de Litouwse Basketbal Federatie en een belangrijk persoon in dit programma. Hij was heel enthousiast over de mogelijkheid voor een Nederlander om deel te nemen, deels omdat ik dan de eerste zou zijn. Ik ben ook enthousiast en als alle stukjes op zijn plek vallen kan ik zomaar vanaf de zomer hiermee bezig zijn. We'll see.

Natuurlijk is er meer in het leven. Afgelopen woensdag was er een feestje van de universiteit, met in het programma de "miss LSU" verkiezing. Heel typisch een missverkiezing maar wel komisch. Uiteraard was de winnaar een chearleader. Het was een leuke avond waarop ik veel van de Erasmus studenten beter heb leren kennen.

Woensdag komt Carmel hierheen en dan gaan we Kaunas en Vilnius bezoeken en naar een Euroleague wedstrijd van Zalgiris vs. CSKA Moskou. Een wedstrijd in een wedstrijd (namelijk ook Litouwen vs. Rusland). Een erestrijd, en we zitten op de vierde rij. Ik verwacht spektakel!

Tot over twee weken, dan mijn volgende verslag! Iki!

  • 02 Maart 2014 - 17:21

    Boris:

    Als ik lees wat je zoal in gang zet, dan zeg ik: de kop zit erop!

  • 02 Maart 2014 - 21:47

    Roy:

    Hoi Stijn, klinkt fantastisch!

    Heb ook veel contact met Rimas, we vinden het een mooi verhaal.
    Geniet ervan en tot in Groningen.

    Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Hallo allemaal! Ik ben een 22 jarige ALO student uit Groningen. Ik reis graag (als ik er geld voor heb) en hou ervan om ervaringen op te doen in het buitenland. Binnenkort vertrek ik voor 8 weken naar Litouwen om een afstudeeronderzoek te doen bij de Sabonis Basketball Academy. Eén van de beste jeugdopleidingen voor basketbal in Europa. Oh ja, ik hou van basketbal. De rest lees je wel in mijn verhalen!

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 4400

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Februari 2014 - 11 April 2014

Litouwen basketbal onderzoek

Landen bezocht: